Szövegkörnyezet - Releváns kontextus. Tartalommarketing és szövegoptimalizálás -
Milyen a releváns tartalom?
Mielőtt a tartalmi relevanciával foglalkoznánk, tegyünk kis kitérőt a megfelelések és összehasonlítások szöveguniverzumába.
Ugyanis a tartalmi alapú szövegösszefüggések nemcsak a bölcsészeket érdeklik kiemelten akkor, amikor irodalmi műveket elemeznek és vetnek egybe közös motívumok, hasonló szövegrészek, allúziók - netán plágiumok után kutatva. Az ilyen kutatás fáradságos akkor is, ha gépi és internetes adatbázisok segíthetnek benne: gyakran ugyanis a puszta egybeesések sem ismerhetők fel akkor, ha mondjuk egy szóvicc kedvéért a szerző eltérő írásmódban használ egy kifejezést, mondjuk szakszerű tartalomhatékonyság helyett azt írja, hogy szaxerű tartalom6ékonyság - egy ilyen eltérést, hacsak erre külön be nem tanították, semmilyen algoritmus nem fog felismerni. Egyelőre tehát szükség van az elemző emberi elmére.
Ha más okból és más módon is, de hasonló szövegösszevetést végez a Google-algoritmus is, amikor számos szempontját érvényesítve összeveti a weboldalak tartalmát és az egybeesések meglétéből vagy hiányából származóan ad értékelést egy-egy faktorban. Éppen ezért fontos a
honlapszövegben releváns kontextus létrehozása
- ennek hiányában ugyanis a keresőprogram számára nem bizonyított, hogy az adott témában az adott weblap valóban illetékes, megbízható, informatív - azaz releváns.
Itt majd még ebben az évtizedben részletesen, piréz alapossággal ki fogok térni arra, hogy saját webrendszer építésekor miért fontos a szövegkörnyezetre és a releváns kontextusra figyelni akkor, amikor kulcsszavak között egyensúlyozunk, illetve akkor, amikor valamely tartalom marketing-eljárásokkal történű népszerűsítését, internetes entitásának a megjelenítését tartjuk fontosnak. Mindez ugyan szigorúan véve nem tartozik a piréz blog tematikai körébe, de mint köztudott, a keresés és a keresések optimalizálása afféle piréz népi rítus, így nem szükségtelen körbejárni az egyes optimalizációs és marketinges metódusok aprajafalvát. Más kontextusban ugyanerről itt is olvashatni:
Illetve írtam egy elég részletes cikket most felfutó weblap.org c. marketingblogomba. Ez a poszt olyan keresőszavakra, mint releváns tartalom és releváns kontextus máris a keresőtalálatok TOP10 mezőnyében tartózkodik
Télikert építő marketing
Teraszbeépítés és télikert gyártás Budapesten. A 2016-os SMS kampány témája: Udvari teraszok és emeleti erkélyek beüvegezésével télikert készítés szövegíráshoz okostelefonon. Kulcsszavak Google-kereséshez:
honlap-optimalizálás, releváns tartalom, releváns szövegkörnyezet, kontextus-relevancia, web szöveg tartalom marketing - téli teraszbeépítés - tömeges sms